Az egy skban egymssal szemben elrendezett hengerekkel rendelkez motortpust Boxermotornak nevezzk. Ez a konstrukci rendkvl egyenletes fordulatszmot, megbzhatsgot, s az alacsony slypont kvetkeztben optimlis vezetsi viszonyokat garantl.
Mirt hatrozza el magt egy autgyr, mint a Subaru, hogy egyes megoldsokat kvetkezetesen msoktl eltren alkalmaz? A vlasz egyszer: mert a Subaru nem a legolcsbb, hanem a legjobb megoldst keresi a j aut ellltsra. Ezrt hagyatkozik arra a motorkoncepcira, amit ma csak a legexkluzvabb nmet sportautk alkalmaznak. A boxermotor a replgyrtsbl lett tvve, mivel ott nagyon hatkony, egyenletes jrs s megbzhat hajtmre volt szksg. Bizonyra a lgikzlekedssel val kapcsolat miatt |
 |
van ilyen rgi hagyomnya a boxermotor Subaru gpkocsiknl trtn felhasznlsnak. Mr 1965-ben a Subaru 1000-nl tallkozunk a boxermotorhajtssal. Jelenleg csaknem minden Subaru modellben ez duruzsol, a 70 kW-os kiviteltl a 195 kW-os turbtltsig.
A boxerhajts elnyei kzenfekvek. A hengerek egymssal szembeni elrendezse kiegyenlti a dugattyk mozgsval keltett erket. Ennek eredmnye a szinte brsonysimn fut motor, az alig rzkelhet rezonancia. Taln mg ennl is fontosabb, hogy nagyon alacsony ptse folytn s a kt azonos sly hengersor rvn statikailag is rendkvl kiegyenslyozott. gy lehetv vlt az alacsony slypont s szimmetrikus futmkoncepci ltrehozatala. Mindezen elnyk rvnyeslnek a Subaru menettulajdonsgainl. Egyrszt a motor egyenletesen s halkan dolgozik, msrszt a boxermotorral kombinlt sszkerkhajts kiegyenslyozott ttartst eredmnyez. Br a motorok gyrtsa valamelyest tbbe kerl a Subarunak / a kt klnll hengersor miatt lnyegesen tbb alkatrszt kell bepteni mint a hagyomnyos soros motornl / , az elkpzels risi elnyei rentbiliss teszik alkalmazst. | |