 
1993
3 vvel a Legacy debtlsa utn a vilgbajnoksgon, Colin McRae volt az els, aki gyzni is tudott vele. Ez volt a legels gyzeleme a legends vertiklis tvitellel rendelkez boxermotornak s a szimmetrikus sszkerkhajtsnak.
Ezutn az Impreza rklte az Legacy sszes j tulajdonsgt. A karosszria idelis volt rallyaut ptsre, radsul a kor legmegbzhatbb ertviteli lnct kapta. Az 1000 T rallyn mutatkozott be, a Legacy els, risi izgalmakat kelt gyzelmt kveten.
Az Impreza a tapasztalt Ari Vatanen kezei kztt bmulatba ejt csatt vvott a Juha Kankunnen vezette Toyota Celic-val, s els helyen zrta a msodik napot. Az jszaka folyamn a motorhztetre erstet lmpasor majdnem katasztroft okozott, majd az ablak kezdett prsodni, ezrt vissza kellett vennie a sebessgbl. A versenyt gy a msodik helyen fejeztk be, s ez azonnal risi fenyegetst jelentett a rivlisok szmra.
1994
A csapat leszerzdtette Carlos Sainz-ot, ezzel kialaktva a 2 auts rendszert, ami a 94-es Monte Carlo rallyn mutatkozott be.
Sainz-ot egyszeren megszllottnak hvtk, amikor az aut fejlesztsrl volt sz, rengeteget dolgozott szezonon kvl is a versenyautn, krlbell 120 terletet jellt meg, amin javtani kellett. Az EJ20-as motor ALS-e egy elintzetlen problma volt, s sokat foglalkoztak az els, illetve a kzps differencilmvel.
Sainz tapasztalatnak ksznheten az aut fejleszttse j erre kapott. A francia futamon (ami a vilgbajnoki sorozat els felnek egyik cscspontja) Sainz nagyon megkzeltette Didier Auriol Celic-jt, s msodikknt grdlt fel a cldobogra. Az Acropolis rally-n pedig minden lmuk valra vlt, McRae s Sainz fej-fej mellett vezettek, s McRae kiesse utn Sainz vehette t az els Imprez-val nyert aranyrmet. A vetlytrsakat valsggal sokkolta a tny, hogy az Imprez-bl 9 hnap alatt ilyen tkpes versenyautt faragtak.
1995
McRae volt a rgta htott hazai versenyz, aki a 94-es RAC rally-t nyerte, de a kezdetekre visszatekintve, a vezetsi stlusn mg mindig volt mit javtani. szre kellett viszont venni, hogy az Impreza fejldsvel McRae vezetse is sokat finomodott.
Ami McRae fejldst illeti, sokat ksznhet az Impreza fokozatosan javul kezelhetsgnek. Els 95-s gyzelmt j-Zlandon aratta, ami igazn kzds verseny hrben ll, ez a gyzelem pedig nagy lkst adott a csapatnak a vilgbajnoksgrt folytatott harcban.
Msfell, ebben az vben vezettk be az j szablyt, mely szerint a gyrtk ktelesek a turbszkt tmrjt 38-rl 34 mm-re cskkenteni. Hogy megfeleljenek az j kiktsnek, vltoztatni kellett a motor kompresszijn s a vezrmtengelyen is. Mivel a motor fordulatszma lassan elrte a plafont, az als fordulatszm-tartomnyban megnveltk a forgatnyomatkot, s a vlt tttelt is megvltoztattk.
Ebben az vben Colin McRae nyerte a vilgbajnoksgot, a Subaru pedig bezsebelte els, gyrtk szmra kirt vilgbajnoki cmt.
1996
A 96-os volt az utols ve az A-csoportos versenyautk 87 ta tart uralmnak. Ngy vvel a bemutatkozs utn az Impreza bebizonytotta tkletessgt, a 95-s s a 96-os gyzelmek utn nyilvnvalv vlt, hogy az A-csoportban kzel legyzhetetlen.
Ennek ellenre, a knnyed kezelhetsget a futm s a hajtslnc fejlesztsvel mg tovbb javtottk. Elszr is, az aktv kzponti s els differencilm kerlt a mtasztalra, majd a htst vettk nagyt al. A motorhoz is hozznyltak, az tdik vzbefecskendezt elklntettk a motortl, s kzelebb raktk az intercoolerhez, ahol a a magas hmrsklet kevsb befolysolta a mkdst.
Kitart erfesztsnek ksznheten Colin McRae 3 futamot is nyert, ezzel nagyban hozzjrulva a Subaru msodik vilgbajnoki cmhez.
1997
97 a WRC debtlsnak ve volt, s az Impreza is karosszrit vltott, a rgi ngyajtst ktajtsra cserltk. Emellett kiszlestettk a srvdket a szablyokban meghatrozott maximumra, 1770 mm-re, valamint felpattintottak egy nagymret hts lgterel szrnyat a jobb aerodinamikai tulajdonsgok rdekben.
Az ts kinzet mellett fontos volt az Impreza szmra, hogy az j WRC szablyok olyan vltoztatsokat is engedlyeztek a motoron s a hajtson, ami az Gr.A-ban nem volt szabad. A jobb slyelosztst szem eltt tartva a motort htrbb helyeztk, a kapacits nvelse rdekben az intercooler elre kerlt, valamint a kibocsts javtsa miatt azonos hosszsg kipufogcsonk kerlt jobb s bal oldalra egyarnt. Mindezen fejlesztsek kb. 15%-al nveltk a kocsi teljestmnyt.
A rengeteg elvgzett munka az els hrom futam gyzelmeknt gymlcsztt. Az v vgre 8 futamot nyert a mrka, s ezzel a harmadik VB arany is a tulajdonba kerlt.
1998
A Toyota a Corolla WRC-vel nyitotta a szezont, a tizedik fordulban a mutatkozott be a Seat Cordoba WRC, gy a vilgbajnoksg egyre inkbb kezdett a WRC-k csatamezjv vlni.
Ilyen httrrel az Impreza WRC fejlesztse rohamlptekben trtnt, de a legnagyobb vltozson az EJ20-as boxermotor esett t. A Forma 1-es kocsik mintjra nekilttak kiknnyteni a motort, s a slypontjt minl alacsonyabbra helyezni. Tovbb javtottk az gs hatsfokt, tdolgoztk a kipufogrendszert, a gyjtst, s a vezrmtengelyt.
A tbbi gyrthoz hasonlan ALS kerlt beptsre a gzadskor trtn reakciid cskkentsre. Ezekkel a trkkkkel az aut a kis-kzepes sebessgtartomnyban gyorsabban megindult, s az EJ20-as motor teljestmnye is megntt.
1999
A WRC-k harmadik vben az Impreza mr a fellegeket ostromolta. A 99-es modellnl a motor s a hajtslnc minl pontosabb vezrlsre helyeztk a hangslyt.
Elzleg a tapasztalati ton fejlesztett flautomata, srtett levegvel operl vlt volt beptve a Subaruba, de a 99-es vtl kezdve egy elektronikusan vezrelt, hidraulikus, fly-by-wire vltt hasznltak. A vlts a kormny jobb oldaln lv karral trtnt, teht a sofrnek nem kellett elvennie a kezt a kormnyrl, mint a padlvlts vltozatnl.
A motort ettl kezdve elektromos vezrls gzpedllal mkdtettk, s a pilta munkjt egy extra kijelz knnytette meg, ami az idelis gs llapott jelezte. Az IHI nagy tmrj turbja szintn sokat javtott az amgy sem kisplys Impreza vezetsi lmnyn.
2000
Az j vezred az Impreza letben is risi fordulatot hozott, soha nem ltott mennyisg fejlesztst hajtottak vgre rajta.
A portugl futamon az jonnan bemutatott 2000-es modell klseje megdobogtatta a rajongk szvt, de a bels alkatrszek is sok visszhangot vltottak ki. Az elemek kzel 80%-a t lett dolgozva annak rdekben, hogy az aut slypontja minl lejjebb kerljn, s hogy kisebb legyen a tehetetlensgi nyomatk. A legmegdbbentbb mgis a turbfeltlt beptsi mdja volt.
Hagyomnyosan a turbfeltltt gy fejlesztik, hogy vzszintesen legyen beptve, de az els tesztek sorn kiderlt, hogy egyltaln nem okoz problmt a fggleges bepts sem, amikor a bemlnyls fell helyezkedik el. j eljrst talltak ki a motortr htsre is, az intercooler s a ht mgtt vgott nylsokon vezetik ki a forr levegt. A kitart munka hrom gyzelmet hozott, tbbek kztt a 2000-es modell els futamn is.
2001
A GC8-ast teljesen tdolgoztk, az j tpus a GDB jelzst kapta. Az Impreza WRC ngyajts karosszrit kapott s homologizci utn a Monte Carlo rallyn debtlt.
Az alapvet elemeket, mint pl. a motor s a hajts, termszetesen tvettk, de miutn ngyajts lett, 65 mm-rel hosszabb, s sokkal nehezebb, az aut tovbbi finomtst ignyelt. j rugs tagokat kellett biztostani, s a nehezebb alkatrszeket az aut kzepe fel orientlni. Ezzel egyidben az intercooler s a ht helvezet nylsa a motorhztetn az eredeti ovlis ktlyukrl egy szles nylsra lett cserlve.
Az j Impreza WRC meglehetsen sikeres volt, de nem csak a fejlesztsben. Az tdik fordulban elrt msodik hely utn mg kettt gyjttt be, plusz egyszer gyzedelmeskedett, ezzel Richard Burns elnyerte a vilgbajnoki cmet.
2002
A 2002-es Impreza WRC a vilgbajnoki sorozat harmadik futamn mutatkozott be.
Az egyetlen kls vltozst a lkhrt alatt tallhat, sznszlas anyagbl kszlt elemek cserje jelentette, puhbb manyagra. Ezutn mr alig nyltak hozz, a Safari rally utn a tetventilltort vettk ki a kocsibl. Amilyen keveset vltozott a kocsi klseje, olyan sokat dolgoztak a belsejn. A kipufogcsonk, a lendkerk, a turbfeltltk estek a mdosts ldozatul, ami a nyomatkgrbe ltvnyos javulst eredmnyezte a 4500 helyett az 5000-es fordulatszmon. A kardntengely, az orr-rsz s a kormnyoszlop merevsgn is javtottak, amelyek radsul knnyebbek is lettek, s gy javult a vezethetsg is.
A msik fontos dolog, hogy 5 v sznet utn az 555 cigarettagyr visszatrt a szponzorok sorba, ezzel a kocsi fnyezse is megvltozott, az j rnyalat a Subaru tradicionlis kk szne s az 555 szne kztt van.
2003
2002 novemberben az Impreza mg rettenthetetlenebb klst kapott, bemutattk a 2003-as modellt.
A WRC fejlesztse j temben haladt, mivel a Subaru gyr, az STi, s a ProDrive is megtettek minden tlk telhett, nem beszlve a piltkrl, akik rajongva teszteltk az j kocsikat.
Az j aut legfontosabb fejlesztse a motor krli kipufog rendszer, s az aerodinamikai vltoztatsok. Br az Impreza WRC mindig is hres volt a magas fordulatszmon nyjtott teljestmnyrl, de a kipufog tdolgozsval jelentsen megntt a nyomatk az alacsonyabb tartomnyban is. A szlcsatornban vgzett munka eredmnyeknt nagy sebessgnl javult a kocsi ttartsa murvn.
Az jonnan kifejlesztett Subaru WRC-tl szenzcis sikereket vrtak 2003-ban, amit be is vltott, Solberg vilgbajnoki cme megkoronzta a csapat munkjt. |